Wednesday 8 October 2014

Nuwe Geveerde Vriende

By ons vorige woonstel het ek jare gesukkel om voëls na ons tuin toe te lok. Met soveel katte in die omgewing, was dit nie maklik nie, maar ek het darm so 'n gereëlde groep Duiwe, 'n paar Magpies, 'n paar Blackbirds en die oulikste Robins gehad. Die Robins was my gunsteling, hulle is sommer vanself baie mak hier in Engeland en kom kyk altyd wat mens doen wanneer mens in die tuin werk en sal sommer so kort op jou hakke hop om enige wurms te kry wat jy dalk opgrawe. Ek was nogal hartseer om hulle agter te laat, maar een van die dinge wat my aangetrek het tot ons nuwe plekkie was die voëls wat ek in die bome kon hoor sing. 

By ons vorige woonstel hoef ek net een of twee keer 'n week 'n bietjie kos uit te gesit het, want die voëls het nie baie gereeld gekom nie en ook nooit lank gebly nie. Een van die eerste dinge wat ek moes uitpak by ons nuwe plek was die voëlstaander en dit het nie lank geneem nie, toe is my tuin sommer baie gewild. Nou sit ek amper twee keer 'n dag kos uit en weet ek sal moet wiele aandraai as ek nie te veel geld wil uitgee nie. 

Robin
The gardeners friend & the UK's favourite bird.
Aggressively territorial, yet synonymous with Christmas.
Die Robins hier is net so nuuskierig en kom sit en kyk vir my as ek buite is. Elke oggend en laat middag kom hier swerms Blue Tits en Mossies aan. Die Blue Tits hang aan ons nuwe grondboontjie voerder en die Mossies hop op die grond rond en kry al die krummels. Die Robins is baie territoriaal en bevlieg gereeld die Blue Tits, maar die woerts dan net weg en wag net weer sy kans af om terug te kom. Party oggende hoor ek so 'n geklop aan my kamervenster op die boonste vloer en as ek dan versigtig loer, kan ek die Blue Tits uitvang wat daar hang en wie weet wat eet. 

Blue Tit
One of the UK's most colourful and recognisable birds.
Nuuskierige Magpies en raserige Spreeus kom ook hier aan. Die spreeus kom in sulke trosse hang aan ons bome en skel op mekaar terwyl die Magpies rats vat wat hulle wil hê en dan vinnig weer verdwyn. Die Magpies sal seker later meer rustig raak en langer bly.  

Blackbird
Magpie
Die Blackbirds is weer baie lief daarvoor om ons waterbak te kom besoek en krap die blare in die beddings om. 

Een of twee groot duiwe kom ook so nou en dan kuier. Hulle is nog maar baie skaam, en vlug met 'n groot geklap van vlerke as hulle mens raaksien, maar in my ondervinding kry jy gewoonlik 'n oorlas van duiwe as hulle eers besef dit is veilig. Die Woodpigeon is die grootste duif wat jy kry hier en hulle kan hope kos op een slag eet. Hulle is ook so swaar dat ek soms vrees vir die stabiliteit van my voëlstaander. 

Woodpigeon
The UK's largest and most common pigeon.
Vanoggend het ek ook 'n Goldfinch gesien. Hulle is baie mooi en ek hoop om meer van hulle te lok in die toekoms. Dan is daar 'n ander voëltjie wat ek nog nie heeltemal geidentifiseer het nie, dis of 'n Marsh Tit of 'n Coal Tit. Die twee voëltjies lyk so dieselfde, dis maar moeilik om hulle uit te ken. Ek wonder wat hier nog gaan opdaag. 

Gold Finch
Ek en Manlief sit gereeld in die sitkamer en staar soos swape by die deur uit na die gewoel in ons tuin. Dis sommer baie lekker. Ek sukkel nog om hul afgeneem te kry - blykbaar weet hulle die verskil tussen ek wat net sit en kyk en ek wat sit en kyk met 'n kamera - ek het dus die prentjies geleën vanaf die RSPB se webtuiste: www.rspb.org.uk

No comments:

Post a Comment