Monday 13 April 2015

Nuwe tuin, nuwe uitdagings

Met 'n nuwe tuin, kom daar nuwe uitdagings, waarvan die gebrek aan sonlig die grootste hier by ons gaan wees. Ons nuwe tuin is omring met twee groot bome, bosse en 'n motorhuis en kry dus nie naastenby genoeg son om ordentlik groente te groei nie. Verder blyk dit om inelkgeval kouer hier te wees as by ons vorige plek, en moet ek dit in ag neem wanneer dit by plante uitplant kom. Asof dit nie erg genoeg is nie, is ons tuin ook een of ander wind tonnel. Net gister was dit 'n relatiewe heerlike dag met 'n matige sterk wind, maar in my tuin het dit woes gewaai. My voëlstander het tot onlangs gereeld omgewaai, tenspyte van die swaar klippe op sy voetskuk, totdat ek dit geskuif het en met draad aan 'n paar takke vasgemaak het. Aan niks van hierdie dinge kan ek veel doen nie, maar ek gaan ook nie dat dit my keer om te probeer nie.

Die ander uitdagings sluit die plaaslike tuinbewoners in. Krimpvarkies help met slakke en word verwelkom, maar my bosmuis sal tien teen een net so graag my vars ertjies eet, as wat sy die voëlsaad steel. Die bosduiwe hier eet ook graag aan my plante en ek kan sommer klaar aflei dat ek sweerlik nie een aarbei gaan sien as dit van hulle afhang nie. Ons gaan nie te min die uitdagings aanpak en sien wat ons uitgerig kan kry. 

Die vorige huurders het 'n hele paar bruikbare leë potte agtergelaat. Die grond hier is ook so klipperig dat ek vir 'n paar dae lank klippe uitgespit het om onder in my bakke te gooi vir dreinering. Verder het Mnr. Kaalvoet vir ons 'n lieflike hout boks van die werk af gebring, wat hy wonderlik omskep het sodat ons boontjies en meer daarin kan groei. Ons aarbei plante het ons van die vorige huis af gebring en hulle het goed die winter hier oorleef. Baie van my groenuie het ook die winter deurgemaak en is gereed om te blom.

Hierdie jaar gaan ons probeer om ou getroues en staatmakers, soos beet, murgpampoentjies en boontjies te groei. Ek gaan ook weer tamaties groei, maar omdat daar so min son is, mag dit dalk nie lekker groei nie. Daar is geen spasie vir mielies nie, so hulle is van die menu af, maar ek gaan wel ertjies groei. Verder gaan ek weer probeer om skories te groei en die vreemde plant van die jaar gaan 'Tromboncino' wees. Tromboncino is 'n tipe murgpampoentjie maar hy is lank en krom en rank vreeslik. Die boks met raam, wat Mnr. Kaalvoet gebou het, is spesifiek hiervoor. Ek dink nie ek het rerig genoeg spasie vir so 'n groot plant nie, maar ek wou dit nie te min probeer. 

Aangesien ek bekommerd is oor die muisie het ek besluit om kruisement (Spearmint) te probeer groei, want die reuk sit hulle blykbaar af. Geen van die saadjies het nog opgekom nie, maar ek sal weer probeer wanneer dit effens warmer is - hou duime vas. 

Ek gaan hierdie jaar ook gousblomme (Calendula) groei. Die lekker geel blommetjies lok goeie insekte soos goudogies (lacewings) en liewenheersbesies (ladybirds), wat dan slegte goggas in toom hou. Kappertjies maak ook weer 'n verskyning. Hulle dien as 'n offering aan die goggas in die hoop dat die goggas eerder kappertjies sal eet as my groente. Verder lok die helder blomme bye en gee hulle kleur aan die tuin. So hoop ek om, soos in vorige jare, geen gifstowe op my plante te gebruik nie.

By ons nuwe huis het ons nou 'n groot hoeveelheid voëls wat elke dag hier kom kuier. Ek hoop hulle sal meerendeels my groente uitlos, maar ek is bekommerd oor die groot bosduiwe. Die duiwe wat by ons vorige huis gewoon het, was seker stads duiwe, maar hierdie duiwe wat ons nou het, eet nogal graag my plante en ek kan insien dat hulle my groente as 'n heerlike versnapering kan aansien. Ek het nog nie 'n plan beraam om hulle van my plante af weg te hou nie, maar nood kweek vindingrykheid en ek is seker as dinge eers begin skeef loop, sal ek wel aan iets dink - hopelik is dit dan nie reeds te laat nie.

Lys van beplande plante:

Beet - Sanguina & Boltardy
Boontjies - Blauhilde
Chard - Bright Lights
Ertjies - Hurst Greenshaft
Gousblom - Calendula Officinallis
Kappertjies - Tropaeolum Majus
Kruisement - Mentha Spicata
Murgpampoentjies - Verde di Milano
Pronkertjies - Cupani
Skorsie - Smarag
Tamatie - Karalik & Latah
Tromboncino - Courgette Tromboncino Albenga

Baie van my saad het ek in vorige jare gekoop en het volgens die verpakking reeds verval, maar ek vind dat as jy jou saad mooi bêre, jy 'n goeie kans het dat hulle 'n tydjie sal hou. Baie van my saad kom dus die lekker op nie, maar ek hoop tog om 'n paar gesonde plantjies te kweek. Meeste is reeds binneshuis gesaai en van hulle het al opgekom en die ertjies is alreeds buite geplant. Hopelik is daar oor 'n maand of wat lekker vordering en het ek oor 'n paar maande gesonde, vars groente uit my eie tuin.



No comments:

Post a Comment